Hoppa till innehåll

Nu har till och med Skansen blivit PK

augusti 27, 2015

4692765-fr

Nu när jag tänkte ta med mig några parti kollegor på en kick off i huvudstaden så visar det sig att Skansen inte längre är det Svenska paradis det en gång var. De har nämligen köpt hela PK tänket och lever nu under tron att allt måste exotifieras för att vara spännande och modernt….!

Varför måste det visas upp giraffer, elefanter och annat trams när vi har så fina och spännande djur här i Sverige….?  Senast jag var på Skansen var 1959. Gissa om det var spännande och lärorikt att träffa skogens konung älgen, getter och får…. Inte hörde jag några barn som gnällde över avsaknaden av utländska djur….

Det får bli en tur till Drottningholm slott istället. Där är det iallafall Svenskt så det förslår….

Bildbevis

From → Uncategorized

6 kommentarer
  1. Wowsan permalink

    Du skojar va? Akvariet är inte direkt något nytt, det öppnade 1978.

    Och du, man särskriver inte ”partikollegor”. Du är verkar vara så gammal, varför anammar du det engelska sättet att särskriva ord? Är svenska verkligen ditt modersmål?

  2. Felstavning på besserwisser, klockrent? 😉

  3. Wowsan permalink

    🙂

  4. Sanningen permalink

    När jag var på Skansen på 70-talet fanns det elefanter där. Det gör det inte nu, nu finns det Älgar och Lodjur istället = Tvärtemot ditt påstående.

  5. Sanningen permalink

    ”Det får bli en tur till Drottningholm slott istället. Där är det iallafall Svenskt så det förslår….”
    Nu blir jag konfunderad… Är du rolig och ironisk eller bara obildad (igen)?

Lämna en kommentar